Topevenement MIDZOMER

vrijdag, 16 juni, 2017
Topevenement MIDZOMER

Topevenement "Midzomer"

Op zondag 25 juni, van 13u -17u, vindt de 1ste Midzomer plaats op de terreinen van sportcentrum De Tumkens.

Meer nog dan een politieke partij is CD&V een beweging van mensen die samen de handen uit de mouwen steken en kiezen voor de gezelligheid en het informele karakter van een plaatselijke vereniging. Verenigingen zijn de potgrond waarin mensen kunnen groeien en bloeien, waar ze in alle vertrouwen zichzelf kunnen zijn en ontwikkelen.

Onze gemeente telt heel wat verenigingen & wijkcomités: sportclubs, het koor of de harmonie, jeugdverenigingen, seniorenorganisaties, de vrienden van de Tramstraat, … Samen zetten zij zich in voor ieders welzijn en zijn ontwikkeling en ontplooiing.

“Uit gesprekken begreep ik dat niet iedereen op de hoogte is van het aanbod van verenigingen in onze gemeente. Hun doelstellingen en werking zijn ook niet altijd even duidelijk voor iedereen. Daarom vonden wij het als CD&V zinvol om het initiatief te nemen om de verenigen te etaleren. Dit op zich is onvoldoende en saai. Daarom werkten wij een concept uit dat als een familiedag mag beschouwd worden: De Midzomer”, zegt schepen van cultuur Bart Willems. Sport en culturele verenigingen zullen er staan met standjes om u het verenigingsleven te leren kennen, maar je kunt er ook deelnemen aan doe-momenten. Bezoekers krijgen een gratis scorekaart die je inlevert om kans te maken op één van de zes ballonvluchten. Ook de kleintjes zullen er zich kunnen amuseren. Het podium zal ingenomen worden voor podiumkunsten.

Via de lagere scholen krijgen de kinderen een puzzelstukje mee. Past dit in één van de 50 lege plaatsen op de bijna afgewerkte puzzel dan win je een prachtige prijs. Kinderen die niet in onze gemeente naar school gaan kunnen een puzzelstukje ophalen op de Dienst vrije tijd of in de bibliotheek.

“Ik ben er van overtuigd dat we hiermee een blijvend en doelgericht topevenement op poten zetten. Na evaluatie zal uitbreiding van het evenement onderzocht worden. Tevens is het een ideale start om de vakantie in te zetten”, besluit Bart.