Wist je dat

Wees niet gek. Doe steeds de tekencheck!

Trek je wel eens de natuur in? Of werk je af en toe in de tuin? Ga je vaak wandelen of hebben je kinderen buitengespeeld? Controleer jezelf of je kinderen op een tekenbeet.

Een teek gevonden? Verwijder de teek rustig en in één beweging. Liefst met een tekenverwijderaar. Noteer wanneer je gebeten bent en hou de plek gedurende een maand extra in de gaten. Ga naar je huisarts als er rond de beet een groter wordende kring ontstaat of wanneer je griepachtige symptomen voelt.

Hoe sneller je de teek verwijdert, hoe kleiner de kans op de ziekte van Lyme. Controleer bij de tekencheck zeker de knieholtes, liezen, bilnaad, haarlijn, navel, oksels en tenen. Dit zijn lievelingsplekken van teken.

Meer info: Hoe kan ik mij beschermen

Mobiel VZW - Aangepast vervoer

Leuven-vasteland Mobiel vzw - Dienst aangepast vervoer (DAV) vervoert alle personen met een  handicap of ernstige beperkte mobiliteit. Het betreft alle personen van wie de mobiliteit ernstig beperkt is en derhalve rolstoelgebonden zijn. Om gebruik te maken van de diensten moet je eerst lid worden. Het lidmaatschap is volledig gratis.

Hoe lid worden?

* via het kantoor
* via de website www.vzwmobile.be/dag
* telefonische op 016/20 53 83

Opgelet: je kan slecht één  jaar lid blijven zonder vervoerd te worden. Indien je tijdens dat jaar geen vervoer hebt aangevraagd, word je automatisch geschrapt.

Voertuigen

Onze organisatie beschikt over aangepaste voertuigen. De voertuigen zijn uitgerust met een rolstoellift waardoor rolstoelgebruikers niet uit hun rolstoel hoeven te komen. De capaciteit van onze busjes is afhankelijk van het voertuig zelf.  In busjes met een rolstoellift is plaats voor max 3 manuele rolstoelen of één manuele rolstoel en twee elektrische rolstoelen.

Hoe reserveren?

U kan enkel, minimaal 2 werkdagen op voorhand, op 2 manieren een rit aanvragen :

telefonisch: 016/20 53 83.
U kan elke werkdag bellen tussen 9.00 uur en 12.00 uur en tussen 13.00 uur en 16.00 uur om ritten aan te vragen of te wijzigen.

online:
Maak gebruik van onze aanvraagdocumenten voor individueel vervoer en/of groepsvervoer op www.vzwmobile.be/dag

Wanner reserveren?

Zowel eenmalige ritten als vaak wederkerende ritten (dagelijks, wekelijks, maandelijks) kan u twee maanden op voorhand reserveren tot 2 werkdagen voor u wenst te vertrekken.

1. Tarief voor ROLSTOELGEBRUIKERS (1 begeleider kan gratis mee)

Je betaalt enkel de kilometers die je in de bus zit.

A. Ritten tot 10 km:
Van 1 tot 10 km wordt een tabel gehanteerd,
beginnend met € 3,00 voor 1 km, oplopend tot € 7,00 voor 10 km.

Afstand  – Prijs

B. Vanaf 11 km geldt het volgende:

Vaste instapkost: € 2 + kilometervergoeding:

Weekdagen
Van 1 tot 50 km: € 0,50 per gereden km
Van 51 tot 100 km: € 1,50 per gereden km
Vanaf 101 km: € 2,00 per gereden km

Weekend
Van 1 tot 50 km: € 0,50 per gereden km
Van 51 tot 100 km: € 0,75 per gereden km
Vanaf 101 km: € 0,75 per gereden km

Je kan de prijs niet delen door het aantal personen die zich in de auto bevinden, iedereen betaalt individueel. Je betaalt via een maandelijkse overschrijving en je ontvangt iedere maand een factuur. Deze dient bij ontvangst te worden betaald.

Opgelet: onze dienst wordt gesubsidieerd. Onze facturen mogen derhalve niet ingediend worden bij andere instanties voor eventuele aanvraag van (gedeeltelijke) terugbetaling.

Voorbeeld: een rit van 35 km op een woensdag= € 2 +(35 km x € 0,50)= € 19,50.
Voorbeeld: een rit van 60 km = € 2 + (€ 0.50 x 50km) +(€ 1,50 x 10km)= € 42.
Voorbeeld: een rit van 120 km = € 2 + (€ 0.50 x 50km) +(€ 1,50 x 50km)+ (€ 2 x 20km)=€ 142.

2. Tarief voor NIET-ROLSTOELGEBRUIKERS MET EEN MOBILITEITSBEPERKING EN BETALENDE BEGELEIDERS die instappen op het zelfde adres als de rolstoelgebruiker.

Je betaalt enkel de kilometers die je in de bus zit.

A. Ritten tot 10 km:

Van 1 tot 10 km wordt een tabel gehanteerd, beginnend met € 3,00 voor 1 km, oplopend tot € 7,00 voor 10 km.

Afstand  – Prijs

B. Vanaf 11 km geldt het volgende:

Van 10 tot 25 km: € 0,65 per gereden km

Van 26 tot 50 km: € 0,90 per gereden km

Dit tarief geldt voor weekdagen en tijdens het weekend.

Voorbeeld:

een rit van 60 km op een weekdag  of weekend =

7 euro + 0.65€x25km + 0.90€ x35km = 54.75 euro

Je kan de prijs niet delen door het aantal personen die zich in de auto bevinden, iedereen betaalt individueel. Je betaalt via een maandelijkse overschrijving en je ontvangt iedere maand een factuur. Deze dient bij ontvangst te worden betaald.