Vrouw en Maatschappij

Lees hier meer informatie over onze Begijnendijkse werkgroep Vrouw & Maatschappij

Meer vrouwen in de lokale politiek!!

Op 8 maart viert de wereld Internationale Vrouwendag.  Vrouw & Maatschappij – CD&V politica roept in het verkiezingsjaar 2018 op tot meer pariteit in de gemeentelijke en provinciale besturen. Dit jaar doopte Vrouw & Maatschappij haar jaarlijkse Cravattendag dan ook om tot "Sjerpendag".  De Vrouw en Maatschapppij afdeling Begijnendijk-Betekom deed ook mee met deze "Sjerpendag". Nog steeds zijn er te weinig vrouwen in lokale uitvoerende politieke posities, met deze actie willen we daarin verandering brengen, zegt voorzitster Wendy De Cock.  Met de lokale verkiezingen op komst hopen we dan ook meer vrouwen aan een sjerp te helpen!

Meer vrouwen in de lokale politiek, daar gaan we voor"!!!

Vrouw&Maatschappij-CD&V politica vraagt aandacht voor geweld en seksuele intimidatie op het werk.

Aan het station van Begijnendijk was er op vrijdag 17 november een actie. Ze reikten er witte lintjes uit aan de reizigers en er was voor de pendelaars ook een flyer met informatie en beleidseisen om geweld en seksuele initimidatie op het werk aan te pakken.

Zij Blij-dag 2017

Vrouw & Maatschappij BegijnendijkBetekom nam deel aan de Zij Blij-dag.Wij streven naar een maatschappij die geen armoede creëert, maar wel uitbant. Eenoudergezinnen combineren noodgedwongen een dubbele taak: het gezinsinkomen verzorgen en alle huishoudelijke taken uitvoeren. Het op je eentje combineren van deze rollenverdient respect, maar ook extra ondersteuning. V&M vraagt aandacht voor deze problematiek. Een uitdaging voor CD&V van onze gemeente om zich het alleenstaand-reflex eigen te maken.